Frågor och svar

Här hittar du frågor och svar om det mesta.

Saknar du svar på någon fråga är du naturligtvis alltid välkommen att kontakta oss på kundtjänst så hjälper vi dig.

Allmänt

Vilka öppettider har kundtjänst?

Kundtjänst har öppet vardagar mellan 08:00-17:00 med luchstängt mellan 12:00-13:00, ni når även kundtjänst dynget runt via sst.se eller via mail. För spärr av kort ringer ni 020-444 777 eller 0771-444 777 dygnet runt.

 

Jag behöver hjälp med min faktura

Har ni fakturafrågor är det enklast om ni kontaktar kundtjänst på telefon eller mail.

 

Jag behöver förlänga mitt abonnemang

Kontakta kundtjänst via telefon eller mail och uppge ert abonnemangsnummer.

 

Avsluta abonnemang

Det är tråkigt att du vill avsluta ditt abonnemang. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst om din uppsägning beror på att du saknar nyckelbrickor, behöver hjälp med registrering av kort, vill ändra abonnemangstiden eller om du har andra frågor som rör ditt säkerhetsabonnemang! Tillsammans kan vi säkert hitta en bra lösning så du kan fortsätta känna dig trygg med SST´s säkerhetstjänster.

 

Vid uppsägning av Nyckelbrickor skickar du tillbaka kvarvarande brickor tillsammans med fakturan med namnunderskrift. SST skyddar inte längre nycklarna och returservicen försvinner.

 

Vid uppsägning av Spärrtjänst skickar du tillbaka fakturan med namnunderskrift. SST skyddar då inte längre dina betalkort/kreditkort, bensinkort, id handlingar samt mobiltelefon abonnemang mot bedrägerier längre. Möjligheten till support via vårt unika 020-nummer dygnet runt vid stöld, rån eller förlust av värdehandling försvinner.

 

Vid uppsägning av Cykelregistrering/Cykelregistrering + Självriskeliminering skickar du tillbaka fakturan med namnunderskrift. SST skyddar inte längre din cykel eller ersätter självrisken vid stöld eller förlust av cykeln. Möjligheten att Polisen får ägaruppgifter på din cykel försvinner.

 

Vid uppsägning av Bagagebricka skall bagagebrickan skickas tillbaka tillsammans med fakturan med namnunderskrift. SST ersätter då inte längre försenat/förlorat bagage. Möjligheten att resa med SST´s identitetsskydd försvinner.

 

Vid uppsägning av Mobilspärr skickar du tillbaka fakturan med namnunderskrift. SST skyddar då inte längre din telefon med IMEI numret och tar heller inte ansvar för missbruk av mobilabonnemang i samband med stulen telefon.

 

Nyckelbricka

Jag har hittat nycklar med en SST bricka på

Lägg nyckelknippan i närmaste brevlåda eller hos närmsta polis.
Du kan också lägga nycklarna i ett kuvert och skiva din adress på en lapp och lägga i kuvertet för att erhålla hittelön.

 

Jag har tappat mina nycklar

Om du tappat dina nycklar kan du kontakta kundtjänst för att kontrollera så att alla uppgifter om dig stämmer
Kundtjänst kommer att kontakta dig på valt sätt när nycklar kommer in.

 

Spärrtjänst

Jag behöver uppdatera mina registrerade kort

Uppdateringar av era kort och mobiltelefoner kan ni göra via denna sida eller genom denna blankett, det går även bra att ringa till kundtjänst och få hjälp med sin registrering eller beställa en registreringsblankett hem.

 

Spärra från utlandet?

För att spärra från utlandet ringer ni +46 771-444 777, inom sverige ringer ni 020-444 777