google-site-verification: googlec15483408c971689.html SST - Svensk Säkerhetstjänst 3022823531371817
Sök {{ cartData.cartQty }}Varukorg
Följande vara lades i varukorgen
{{ cartItem_justAdded.brandName }} {{ cartItem_justAdded.productName }} {{ cartItem_justAdded.option }} {{ kitPart.qty }} st {{ kitPart.name }}
{{ cartItem_justAdded.priceFormatted }}
Varukorg
Din varukorg är tom
{{ cartSection.headerData.headline }}
{{ cartItem.brandName }} {{ cartItem.productName }} {{ cartItem.option }} {{ kitPart.qty }} st {{ kitPart.name }}
{{ cartItem.priceFormatted }}
Produkter: {{ cartData.cartAmont }}
Till kassan

Kontakta oss

Har du frågor eller undrar över något? Vi hjälper dig! Du är alltid varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst, antingen via telefon eller kontaktformuläret här intill. Under Frågor & Svar nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna kring våra produkter och tjänster.
 

Ring oss

Kundtjänst: 042-38 58 50  

 

Våra öppettider

Vi har öppet vardagar mellan 08:00 - 17:00
 

Spärrtjänst

Personlig spärrtjänst dygnet runt: 0771-444 777

Om du vill göra ändringar eller säga upp ditt abonnemang ringer du till oss så hjälper vi dig. Vi kan tyvärr inte ta emot uppsägningar via chatt eller e-post.

Ditt namn

Telefonnummer

E-post

Ev. avtalsnummer

Mitt ärende gäller

Meddelande

Skicka

Frågor & svar

Abonnemang
Villkor vid ångerrätt

Har du tecknat avtal hos Svensk Säkerhetstjänst via telefon, webbutik eller via fältsäljare har du enligt lag ångerrätt i 14 dagar från det att du tecknade tjänsten. Det är viktigt att skickar tillbaka din utskickade produkt i sitt originalutförande när du vill ångra ditt köp. Vill du avsluta din nytecknade tjänst kontaktar du vår kundservice via telefon. Vi kan tyvärr inte ta emot uppsägningar via chatt eller e-post.

Kan jag pausa mitt abonnemang?

Det går inte att pausa ett abonnemang men ring in till vår kundservice på 042-38 58 50 så försöker vi hjälpa er så bra vi kan.

Jag behöver avsluta ett abonnemang på grund av dödsfall. Hur gör jag?

Om du behöver avsluta ett abonnemang som hör till en person som har avlidit rekommenderar vi att du ringer till oss på 042-38 58 50, så hjälper vi dig.

Vilken uppsägningstid har mitt abonnemang?

Olika abonnemang och tjänster hos oss kan ha olika uppsägningstider. För att ta reda på vad som gäller för ditt abonnemang är det lättast att kontakta vår kundservice. Du kan även se din bindningstid och när du tecknade ditt avtal hos SST på ”mina sidor”.

Hur kan jag ta reda på när mitt avtal löper ut?

Om du för längesedan förlängt ditt abonnemang och nu undrar när det löper ut så finner du denna information under ”mina sidor”. Vår bindningstid på nytecknade tjänster är vanligtvis 24 månader. Kontakta gärna vår kundtjänst för mer information.

Om jag vill avsluta mitt avtal, hur gör jag?

Om du vill göra ändringar eller säga upp ditt abonnemang ringer du till oss så hjälper vi dig. Tänk på att det bara är den som är betalningsansvarig för abonnemanget som kan göra ändringar och avslut. Vill du avsluta ditt abonnemang kontaktar du vår kundservice via telefon. Vi kan tyvärr inte ta emot uppsägningar via chatt eller e-post.

Allmänt
Är mitt abonnemangsnummer samma sak som mitt kundnummer?

Nej det är två olika nummer, ditt abonnemangsnummer och kundnummer är ej identiska. Du som kund kan ha flera olika abonnemang kopplat till samma kundnummer.

Jag har fått en kreditupplysning, har ni gjort den?

Vi på Svensk Säkerhetstjänst AB gör inga kreditupplysningar på våra kunder. Kontrollera gärna kreditupplysningen igen. På den ska det framgå vem som har tagit kreditupplysningen.

Är ni samma företag som SST NET?

SST NET är ett systerbolag och en förgrening i vår koncern. SST NET inriktar sig främst på telefonitjänster för privatpersoner, företag och föreningar. SST NET:s kundtjänst kontaktar ni på kundservice@sstnet.se eller 020–121 131, alternativt via deras hemsida.

Ringer ni ibland era kunder i försäljningssyfte?

Vi på Svensk Säkerhetstjänst AB bedriver försäljning över telefon. Kontakta gärna vår kundtjänst om du vill veta mer.

Varför skickar ni en faktura med posten trots att jag har autogiro/e-faktura?

Vi skapar våra fakturor i början av varje månad. Har du fått en faktura hemskickad trots att du har autogiro eller e-faktura kan det bero på att fakturan skapats innan ditt autogiro eller din e-fakturering registrerades hos oss.

Autogiro
Jag vill betala via autogiro, hur gör jag?

Vill du skicka in en anmälan att betala via autogiro gör du det enkelt genom att

klicka här. 

Där kan du både anmäla och aktivera autogiro direkt online, alternativt ladda ner och skriva ut en manuell anmälan som du postar till oss.

Varför har jag fått en påminnelse när jag har skickat in anmälan om autogiro?

Vi registrerar din begäran om autogiro så snabbt vi bara kan. Ibland kan det dock hinnas skapa en ny faktura innan ditt autogiro har hunnit registreras. Om en betalning via autogiro däremot ej går igenom, skickas det istället ut en faktura. Kontakta gärna vår kundtjänst för mer information.

Jag har fått en faktura från er som jag inte känner till, vad avser den?

Om du har fått en faktura från oss har du antingen ett pågående abonnemang hos oss eller så är ditt abonnemang hos oss på väg att löpa ut och det är dags att förlänga det. Kontakta gärna vår kundtjänst för mer information.

Varför skickar ni en faktura med posten trots att jag har autogiro/e-faktura?

Vi skapar våra fakturor i början av varje månad. Har du fått en faktura hemskickad trots att du har autogiro kan det bero på att fakturan skapats innan ditt autogiro registrerades hos oss.

Hur avslutar jag mitt autogiro?

Kontakta din bank för att avsluta ditt autogiro eller din e-fakturering.

DNA-Märkning
Hur jobbar Polisen med DNA-Märkning?

Polisen gör ett fantastiskt arbete när det kommer till att binda kriminella till en brottsplats. Tack vare märkDNA ger det ytterligare ett kriminaltekniskt bevis, vilket gör att Polisen kan binda den kriminella till in brottplats. SmartDNA® var först ut i Sverige med märkDNA och har sedan vi startat hjälpt företag och Polis att binda kriminella till brott och fällande domar.

SST DNA-Märkning SmartDNA® är dessutom godkänd av Polisen som märkDNA produkt.

Om jag ska sälja en produkt märkt med SST DNA-Märkning?

Enligt Polisen räcker det att kunden får ett kvitto av säljaren där man uppger att produkten är märkt med SST DNA-Märkning.

Behöver jag registrera objekt märkta med SST DNA-Märkning?

Nej inte då koden registreras på ett hushåll och flera olika objekt märks med en och samma kod. Enbart organisationen/personen som äger koden registreras.

Vad är SST DNA-Märkning?

SST DNA-Märkning SmartDNA är en genomskinlig stöldmärkningsvätska som innehåller en unik kod, därför av Polisen kallat MärkDNA. Vätskan penslas eller sprayas på objekt varpå den torkar och är extremt svårt att ta bort. Märkningen lyser upp kraftigt rödrosa i speciellt UV-ljus. Den rödrosa färgen är unik i vår naturliga miljö vilket ger Polisen en förhöjd misstankegrad vid detektering av den fluorescerande färgen. Anledningen till den rödrosa färgen är att rött innebär just stopp. I UV-ljus syns det mesta blått eller gröngult vilket innebär att man inte vet om det är märkDNA eller ej. Den röda färgen sticker ut och känns enkelt igen av Polisen. Via registrering av den unika koden i en internationell databas ges spårbarhet åt Polisen på märkta objekt. Främst har stöldmärkningen med hjälp av avskräckande dekaler en preventiv verkan mot inbrott och stöld. Se mer här: SST DNA-Märkning

Hur länge håller SST DNA-Märkningen?

SST DNA-Märkning SmartDNA® kan lagras i ca 2 år (se bäst före datum på behållaren). Efter märkning garanterar SmartDNA® att den unika koden och den fluorescerande färgen håller minst 5 år efter oberoende test enligt testnorm PAS820:2012 (Klass A vilket är högsta möjliga). Vår DNA-märkning är specialdesignade för att motstå borttagning. Däremot kan den fluorescerande färgens styrka avta. Om du efter 5 år vill vara säker på att din märkning skall kunna detekteras och analyseras av Polisen får du investera i ett nytt märkpaket.

Faktura
Jag vill betala via autogiro, hur gör jag?

Vill du skicka in en anmälan att betala via autogiro gör du det enkelt genom att klicka här. Där kan du både anmäla och aktivera autogiro direkt online, alternativt ladda ner och skriva ut en manuell anmälan som du postar till oss.

Varför har jag fått en påminnelse när jag har skickat in anmälan om autogiro?

Vi registrerar din begäran om autogiro så snabbt vi bara kan. Ibland kan det dock hinnas skapa en ny faktura innan ditt autogiro har hunnit registreras. Om en betalning via autogiro däremot ej går igenom, skickas det istället ut en faktura. Kontakta gärna vår kundtjänst för mer information.

Har ni OCR-nummer på era fakturor?

Ja, OCR-numret på våra fakturor finner du allra längst ned på inbetalningskortet, bestående av 10 siffror.

Jag har fått en faktura från er som jag inte känner till, vad avser den?

Om du har fått en faktura från oss har du antingen ett pågående abonnemang hos oss eller så är ditt abonnemang hos oss på väg att löpa ut och det är dags att förlänga det. Kontakta gärna vår kundtjänst för mer information.

Mina Sidor
Ett oväntat fel inträffade / Error – meddelande visas vid inloggning Mina Sidor

Det här är ett generellt felmeddelande som kan dyka upp när man försöker logga in. Om du har en annan app som använder sig av Bank ID för inloggning*, kolla om det funkar där. Gör det det, så testa logga in på SST Mina Sidor igen.

Om problemet kvarstår, ring oss på 042-38 58 50 så hjälper vi dig.

Det funkar inte att logga in med mitt personnummer, vad ska jag göra?

Om det inte funkar att logga in med ditt personnummer så säkerställ du skrivit det med 12 siffor, såhär: ÅÅÅÅMMDD-XXXX, funkar inte det heller ber vi dig försöka igen lite senare, eller kontakta vår kundservice.

Nyckelbricka
Kan jag få nya nyckelbrickor till mina nyckelknippor?

Är dina nyckelbrickor borttappade, slitna eller trasiga ordnar vi självklart nya till dig. Kontakta vår kundtjänst för snabbast service.

Jag har hittat nycklar med en SST bricka, vad gör jag?

Du kan antingen lägga nycklarna i närmaste brevlåda eller lämna in dem på närmaste polisstation. Du kan även lägga nycklarna i ett kuvert tillsammans med en lapp på din adress för att erhålla hittelön.

Jag har tappat mina nycklar, vad gör jag?

Om du har tappat dina nycklar kan du kontakta vår kundtjänst för att kontrollera att dina uppgifter om dig stämmer och är uppdaterade. Kundtjänst kommer sedan att kontakta dig på valt sätt när nycklarna kommer in.

Spärrservice
Vilka siffror ska anges när jag registrerar körkort?

Du behöver inte registrera något nummer eller siffror för att vi ska kunna spärra din ID handling. Körkort är en ID handling och kan innehåll känslig information. SST kommer aldrig begära någon som helst känslig information från dig som kund.

Vilket telefonnummer ska jag ringa för att spärra mina kort?

Det spärrnummer vi uppmanar alla våra kunder att använda är 0771-444 777, detta fungerar både i och utanför Sverige. Tidigare har vi använt oss av 020-444 777, detta nummer fungerar endast i Sverige.

Kan jag även spärra min dator?

Vi kan tyvärr inte spärra datorer eller laptops i dagsläget. Däremot kan vi spärra surfplattor och Ipads under förutsättning att dessa har ett IMEI-nummer och är registrerade.

Vad är ett IMEI-nummer och var hittar jag det?

Alla mobiler har ett unikt serienummer som bestäms av tillverkaren. Detta nummer kallas för IMEI-nummer och består av 15 siffror. Numret används för att identifiera mobiler i mobilnätet och fungerar på så vis även som en form av stöldskydd, så att stulna telefoner ej kan användas. IMEI-numret får du fram genom att ringa *#06# från telefonen. Om din telefon redan är borta kan du hitta IMEI-numret på kartongen telefonen kom i.

Hur lägger jag till fler personer under min spärrtjänst?

Om ditt abonnemang gäller för flera personer registrerar du dessa genom att kontakta vår kundtjänst.

Jag behöver uppdatera mina registrerade kort, hur gör jag?

Uppdatering av registrerade kort och mobiltelefoner sker genom att logga in på ”mina sidor”.  Det går även bra att ringa till vår kundtjänst för att få personlig hjälp med din registrering eller om du hellre önskar beställa en registreringsblankett hem.

Går det att spärra från utlandet?

För att spärra från utlandet ringer du +46 771-444 777. Inom Sverige ringer du 020-444 777.

{{ message }}

OK

Vi använder cookies för att ge dig access till funktioner som gör det enklare att använda webbplatsen. Genom att fortsätta godkänner du att vi använder cookies.